افزایش سرمایه نگین گردشگری ایرانیان

سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 1403/04/27 مجوز انجام افزایش سرمایه شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان از مبلغ 3.000 میلیارد ريال به مبلغ 10.500 میلیارد ريال از محل سود انباشته را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت؛ تصمیم بر انجام این افزایش سرمایه که طی اعلامیه ای از سوی هیأت مدیره شرکت در تاریخ 1403/03/27 در سامانه کدال منتشر شده بود، پس از بررسی های لازم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به تأیید رسید و سهامداران این مجموعه به زودی شاهد برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با دستور افزایش سرمایه خواهند بود.

گفتنی است مجوز ثبت این افزایش سرمایه که به منظور اصلاح ساختار و بهبود نسبت های مالی صورت می پذیرد، پس از تکمیل فرایند آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان خود یک هلدینگ چند رشته ای و تخصصی اقتصادی در امور مربوط به سرمایه گذاری در سهام شرکت های فولادی و معدنی و سهام سایر شرکت های بورسی و.. است و موفق گردید در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های برتر ایران IMI  به عنوان شرکت پیشرو در بیشترین صعود رتبه و بیشترین رشد فروش و بالاترین ارزش افزوده انتخاب گردد.

هلدینگ سمگا هم اکنون به صورت مستقیم ، سهام دار 38 درصدی و به صورت غیر مستقیم ، سهام دار 47 درصدی شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان می باشد.